Memoria de lucru este o altă componentă a funcțiilor executive. În mai multe studii, memoria de lucru este definită ca fiind un sistem de stocare, responsabil să rețină cantități mici de informație, pentru intervale scurte de timp.

Memoria de lucru și controlul inhibitor se susțin reciproc și rareori una își face apariția fără cealaltă. Memoria de lucru susține controlul inhibitor. Este necesar să reții un țel pentru a putea să îl atingi. Iar controlul inhibitor susține memoria de lucru. Pentru a relata mai multe idei sau dovezi împreună, este necesar să reziști distractorilor și să te focusezi pe ceea ce este relevant.
Zach Shipstead and co. (2010) menționau faptul că, persoanele cu o capacitate mai mare a memoriei de lucru, sunt mai puțin predispuse ca atenția să le fie atrasă inadecvat, de stimuli distractori nerelevanți.
Aceeași autori au menționat că memoria de lucru este un sistem cognitiv care este în strânsă legătură cu abilitatea noastră de a raționa cu informații și a selecta informația relevantă.
Memoria de lucru cunoaște un declin odată cu înaintarea în vârstă (Ziaei et al., 2017).
Oren et al. (2017); Ziaei et al. (2017) menționează faptul că distractorii emoționali pot afecta performanța în sarcinile / testele de memorie de lucru, la persoanele mai înaintate în vârstă.

Există teorii care susțin că deficitul memoriei de lucru este o explicație pentru o varietate de tulburări ale dezvoltării cognitive precum tulburările de citire, ADHD etc., iar creșteri în capacitatea memoriei de lucru duc la o ameliorare a acestor probleme, dar nu reprezintă un tratament în sine (Monica M. Lervag și C. Hulme, 2012).
Și pentru că tot am menționat de capacitatea memoriei de lucru, de deficite la nivelul ei, vreau să vă spun și că memoria de lucru se poate antrena. În era digitală avem norocul de a găsi diverse platforme/ site-uri care au fost concepute pentru a ajuta la antrenarea memoriei de lucru. Printre cele mai cunoscute sunt www.cogmed.com și www.cognifit.com .
Bibliografie
Diamond, A. (2012). Activities and programs that improve children’s executive functions. Current Directions în Psychological Science, 21, 335-341
Marjan Persuh, Eric LaRock and Jacob Berge (2018) .Working Memory and Consciousness: The Current State of Play
Melby-Lervåg, M., & Hulme, C. (2013). Is working memory training effective? A meta-analytic review.
Nelson Cowan (2013). Working Memory Underpins Cognitive Development, Learning, and Education
Wen Jia Chai , Aini Ismafairus Abd Hamid and Jafri Malin Abdullah (2018). Working Memory From the Psychological and Neurosciences Perspectives: A Review