De-a lungul timpului, am fost provocată să înțeleg partea de vindecare. Am doi copii și fiecare a venit să-mi ofere lecții pe această temă. Tu, cel care citești acest mesaj, cred că ai trecut deja prin încercări de acest fel. Cumva, ne recunoaștem rănile și emoțiile.
Vindecarea nu se referă doar la corpul fizic. De multe ori, avem nevoie de vindecare psihică, emoțională sau sufletească. Ceea ce știu este că, mai întâi se îmbolnăvesc corpurile subtile. Când boala a ajuns la corpul fizic, e doar un semnal de alarmă că s-a produs un dezechilibru la nivelul celorlalte corpuri subtile.
Putem să le oferim copiilor niște instrumente care să îi ajute în vindecare?
Am zice că sunt mici și dependenți de adulți. În mare parte, așa e. Dar copiii dețin resurse care îi pot ajuta. Important e să le oferim aceste resurse. Putem să le facem accesibile.
Ce instrumente îi pot ajuta pe copii?
Ma gândesc la 3 instrumente pe care le putem oferi copiilor în procesul vindecării:
1. IMAGINAȚIA. E ceea ce copiii au din plin. Trebuie doar să ne folosim de acest dar cu care ei vin. Studiile arată că al nostru creier nu face diferența între ceva ce s-a întâmplat și ceva ce doar ne-am imaginat că s-a întâmplat. Creierul reacționează la fel.
Îi putem încuraja pe copii să își imagineze că ei deja s-au vindecat. Să vadă cu ochii minții că sunt sănătoși, fericiți și se simt foarte bine. Putem folosi magia. Mai ales în perioada preșcolarității și a școlarității mici, magia funcționează magic 🙂 Putem crea povești în jurul acestui subiect, care se finalizează cu vindecarea copiilor.
2. ÎMPUTERNICIREA. Trupușorul copilului e înzestrat cu o inteligență extraordinară. Copilul merită să știe că el se poate vindeca. Cheia vindecării e la el…la nimeni altcineva. Putem folosi diferite afirmații pentru asta: „Știu că ai răcit și nu te simți prea bine acum. Dar cu toții am trecut și trecem prin asta. Și tu te vei face bine. Eu am încredere că tu poți face asta. Eu sunt alături de tine.”
3. VERBALIZAREA. Putem încuraja copiii să vorbească despre ceea ce simt. Cu cei foarte mici, care încă nu vorbesc, vorbim noi, adulții. Îi explicăm copilului ceea ce simte. Îi oferim etichete verbale pentru diferite manifestări. Și le spunem adevărul. Mintea lor va știi ce să facă cu ceea ce le spunem. Poate fi mai dificil când nu le vorbim copiilor, având impresia că nu înțeleg. Mintea lor va procesa ceea ce se întâmplă așa cum reușește. Și, poate, nu e așa cum ne dorim.
Tu ce folosești pentru vindecare?

________________________________________

Îţi mulţumesc pentru că ai citit acest articol! Dacă ai primit acest mesaj de la un prieten şi nu eşti încă abonat, poţi face asta cu un click aici. Dacă consideri utilă informația prezentată pentru altcineva, nu ezita să distribui. De asemenea, te invit să vizitezi şi site-ul cărţilor mele, cu o apăsare aici.

Previous articleDespicăturile labio-maxilo-palatine
Next articleCe se întâmplă cu achizițiile copiilor atunci când sunt bolnavi?
Mădălina Orian
Sunt Mădălina Orian, părinte și logoped din pasiune! Sunt mamă a doi copii minunați, care mi-au acordat încrederea lor atunci când m-au ales să le fiu părinte. Sunt părinte special, cu provocări pe partea de limbaj din partea copiilor mei. Cu toate că am absolvit profil tehnic, m-a atras întotdeauna natura subtilă a omului. Ca să-mi ajut copiii (și, implicit, pe mine) am devenit logoped și am descoperit că acest domeniu mă fascinează. Îmi doresc să fiu aproape de părinți care au parte de provocări în creșterea și educarea copiilor lor. Cred cu toată ființa mea faptul că părintele e primul și cel mai important terapeut al copilului iar într-un trio echilibrat și sănătos părinte-copil-terapeut, toată lumea are doar de câștigat. Cred în demersurile terapeutice pornite cu multă iubire acasă și în iubirea administrată ca tratament de vindecare pentru orice afecțiune (fizică, psihică, sufletească).

1 COMMENT

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here